Registrering og brug af data om springere
Som følge af de opdaterede regler om håndtering af persondata har vi set på, hvilke data, vi beder springerne om - og hvordan de anvendes.
Vi har brug for springerens stamoplysninger - dvs. navn, adresse og fødselsdato. Disse bruges dels i forbindelse med tilmeldinger, dels bliver de rapporteret til Furesø Kommune i forbindelse med tilskudsansøgninger.
Hertil har vi brug for kontaktoplysninger for springeren - typisk telefonnummer og mail-adresse på springeren og springerens forældre. Kontaktoplysningerne bliver brugt, når foreningen ønsker at give alle springere en meddelelse/invitation. Disse oplysninger vil endvidere blive delt med trænerne, så de kan få fat i forældrene, hvis nu springeren skulle have brug for det.
Som udgangspunkt bliver data gemt i foreningens regnskab. Oplysninger for springere, der har forladt foreningen for mere end 5 år siden, kan fjernes på opfordring. Hvis man ønsker at få fjernet oplysningerne bedes man henvende sig til foreningens kasserer (f.eks. via en mail til vores generelle kontakt-mail). Man er på ethvert tidspunkt velkommen til at få oplysning om egne data.
Indhentelse af børneattest
Jævnfør lovgivningen indhenter foreningen børneattest på deres trænere hvert andet år.